چگونگی علایم و درمان «تب دنگی» | مبتلایان از مصرف پروفن و ژلوفن خودداری کنند زمان پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری ویژه تابستان اعلام شد پیش‌بینی رگبار باران و رعد و برق در برخی مناطق شمالی کشور (۱۳ تیر ۱۴۰۳) پرستاران از دولت آتی چه مطالباتی دارند؟ اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان، ۱۶ تیرماه | امکان اعتراض تا ۲۰ تیر سومین همایش بزرگ "خانواده باشکوه" در مشهد برگزار شد | مشارکت ۵۲۵ مادر در پویش "نذر یک فرزند" طی سه سال مجازات قتل در تصادف رانندگی+ جزییات چند نکته مهم درباره بار زائران در فرودگاه‌های جده و مدینه نجات ۸ شهروند مشهدی از میان دود آتش‌سوزی (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کشف ۴۰۰ کیلوگرم مواد روانگردان شیشه اعترافات تکان دهنده درباره قتل پدر ثروتمند دادگاه رسیدگی به پرونده رستمی‌صفا برگزار شد پرونده عجیب قتل فجیع نوجوانی که در برابر شیطان مقاومت کرد گردشگری سلامت ایران در یک سال گذشته به اندازه ۲۰ سال پیشرفت کرد پدروپسر مامورنما در مشهد به دام افتادند (۱۲ تیر ۱۴۰۳) کلاهبرداری با ترفند نرم افزار رایگان آموزش ارز دیجیتال (۱۲تیر ۱۴۰۳) گلابی؛ میوه‌ای مفید برای کاهش «کلسترول بد» خطر همه‌گیری بیماری تب دنگی در کشور
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

ضرورت توجه به تقویت حاکمیت، حفظ امید مردم و مشارکت حداکثری

  • کد خبر: ۲۳۳۰۸۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴
ضرورت توجه به تقویت حاکمیت، حفظ امید مردم و مشارکت حداکثری
جامعه دانشگاهی در نشست با فرماندار مشهد به بررسی شرایط کشور در آستانه انتخابات پرداختند و دغدغه‌های خود را برای برگزاری هر چه با شکوه تر انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، شانزده روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری، در کنار برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها که در حال برگزاری است، مسئولان و متولیان هم برای گرم‌شدن تنور انتخابات، نشست‌ها و برنامه‌های انتخاباتی را تدارک می‌بینند. در‌همین‌راستا روز گذشته کمیسیون مشترک بین دانشجویان، تشکل‌های فعال دانشجویی و اساتید دانشگاهی با فرماندار مشهد برگزار شد و آنها به بحث و تبادل‌نظر و گفتگو درباره مسئله انتخابات پیش‌رو پرداختند.

ظرفیت نخبگانی دانشگاهیان، پایِ‌کار انتخابات

در این جلسه فرماندار مشهد با تقدیر از جامعه دانشگاهی که با حضور در فرایند اجرایی انتخابات زمینه‌ساز هر‌چه‌باشکوه‌تر برگزار شدن انتخابات مجلس شد، گفت: نرخ مشارکت بالا و مثبت در مشهد در میان همه کلان‌شهر‌ها شاهد این ادعاست.
محسن داوری با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی انتخابات مجلس انجام شد و شعبه‌های دچار اشکال رفع نقص شدند، بیان کرد: در انتخابات پیش‌رو ۱۹۲۰‌شعبه با حدود ۴۵‌هزار نفر (در امر نظارت و اجرا) خواهیم داشت.

داوری به سه اصل مهم در برگزاری انتخابات اشاره و تصریح کرد: اول اینکه باید حاکمیت مرکزی را تقویت کنیم و برای این مسئله باید مشارکت بالایی داشته باشیم. دوم اهمیت امیدواری و امید دادن به مردم است؛ سومین مسئله این است که رهبرمعظم‌انقلاب در چهاردهم خردادماه تبیین کردند که باید انتخابات را با شکوه برگزار کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه فرمانداری مشهد -که مسئول برگزاری انتخابات هستیم- چهار راهبرد را باید پیگیری کنیم: مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت. نتیجه انتخابات باید این باشد که فرد اصلح رأی بیاورد. بخش امنیت و سلامت وظیفه ماست و در موضوع معرفی فرد اصلح شما دانشجویان و اساتید و فعالان دانشگاهی نقش دارید.
فرماندار مشهد تأکید کرد: انتظار داریم جامعه دانشگاهی کمک کند تا مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

ظرفیت تشکل‌های دانشجویی در انتخابات

مسئول دانشگاه فرهنگیان مشهد هم در این نشست با اشاره به تداخل زمان انتخابات ریاست‌جمهوری با آزمون‌های دانشجویان، گفت: برای برنامه‌های انتخاباتی باید توجه ویژه‌ای به فرصت فضای مجازی داشته باشیم. همچنین تشکل‌های دانشجویی را در این حوزه فعال می‌کنیم.

حبیب‌ا... تقی‌پور با اشاره به اینکه در دانشگاه فرهنگیان ۳۱ انجمن و تشکل داریم، افزود: این مسئله ظرفیت بسیار خوبی است. همچنین تشکیل کافه گفت‌وگوی انتخابات از جمله مواردی است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. اگر امکان فضای مجازی نیز فراهم شود، فرصت بسیار‌خوبی برای تبادل‌نظر و گفت‌وگوست؛ همچنین ویژه‌نامه خبری نیز در حوزه انتخابات برای دانشجویان در این زمینه خواهیم داشت.

خانواده دانشگاهیان با ۶‌میلیون رأی در کشور

نماینده دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی غیر‌دولتی و غیر‌انتفاعی مشهد نیز در ادامه بیان کرد: قطعا دانشگاه محل حل مسئله است و هر‌مسئله‌ای که در جامعه رخ می‌دهد، می‌تواند در دانشگاه حل شود. باید اساتید و دانشجویان در برنامه‌های اجرایی جامعه حضور پیدا کنند و استانداری، فرمانداری و سایر ارگان‌ها از اساتید استفاده کنند.

وی ادامه داد: در کل کشور، خانواده اساتید و دانشجویان با ۱۵۰‌هزار عضو هیئت‌علمی و سه‌و‌نیم‌میلیون دانشجو و ۳۰۰‌هزار کارمند می‌توانند حدود ۶‌میلیون رأی داشته باشند که این مسئله می‌طلبد همه ما با هم از این ظرفیت استفاده کنیم.

شاخص‌سازی از عملکرد رئیس‌جمهور شهید

سرپرست معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه برآورد ما این است که حضور دانشگاهیان در انتخابات پرشور و حداکثری خواهد بود، گفت: ما باید در این امر ملی نقش‌آفرینی داشته باشیم. اگرچه دانشجویان درگیر امتحانات هستند، از فضای مجازی برای برنامه‌های انتخاباتی استفاده می‌کنیم.

علی تقی‌پور ادامه داد: حیطه عملکردی دولت سیزدهم و شاخص‌های رئیس‌جمهور شهید می‌تواند در امر نهادینه کردن برخی شاخص‌ها برای مردم مؤثر باشد. ما در دانشگاه علوم‌پزشکی در حوزه خدمات به مردم برنامه‌های بسیار خوبی داشتیم که در قالب‌های مختلف به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

گسترش تفکر انقلابی در کشور

نماینده فرهنگی دانشگاه‌آزاد‌اسلامی مشهد نیز در این جلسه با تأکید بر اینکه لازم است در راستای گسترش جهان‌بینی توحیدی و انقلابی برنامه‌ریزی بلند‌مدت داشته باشیم، گفت: ما امروزه نیازمند گسترش تفکر انقلابی هستیم؛ لذا ترویج تفکر انقلابی و اسلامی شهید مطهری در جامعه را پیشنهاد می‌دهیم.

وی ادامه داد: ایجاد تشکل جدیدی درکنار پنج تشکل دیگر دانشگاه آزاد را نیز پیشنهاد داده‌ایم که فرصتی برای هم‌اندیشی و گفتمان دانشجویی است؛ اگرچه فضاسازی، بعد رسانه و جلوه‌های بصری انتخابات در شهر کم‌رنگ است. همچنین پیشنهاد می‌دهیم فضای نقد و نظر در مساجد و خیابان‌ها در قالب کافه‌گفتگو و... فراهم شود.

امتحاناتِ هم‌زمان با انتخابات لغو می‌شوند

در پایان جلسه نیز فرماندار مشهد با تأکید بر اینکه از ایده‌های دانشگاهیان در عرصه انتخابات حمایت خواهد شد، بیان کرد: ایجاد یک شورای دانشگاهی با حضور مدیران دانشگاه‌ها و یک شورای دانشجویی پیشنهاد خوبی است که روزانه جلساتی برای اجرای ایده‌ها برگزار شود. 
محسن داوری با اشاره به اینکه آمادگی کامل برای برگزاری مناظرات در دانشگاه‌ها را داریم، بیان کرد: این ظرفیت هم در دانشگاه‌ها، هم در شهر فراهم است.

فرماندار مشهد در‌باره هم‌زمانی امتحانات دانشجویان با انتخابات، تأکید کرد: برنامه‌ریزی شود که در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و شنبه آزمون‌ها لغو شود که دانشجویان به انتخابات برسند. در شهر هم امکاناتی را که برای اجرای ایده‌های انتخاباتی لازم است فراهم خواهیم کرد و این آمادگی را داریم که حوزه نخبگانی و اساتید به‌عنوان نمایندگان ویژه فرمانداری حضور داشته باشند؛ اما نباید از نامزدی حمایت و تبلیغ کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->